ژله رویال

ژله رویال یکی از محصولات ویژه و منحصر بفرد و خاص زنبور عسل است که خواص ویژه و منحصر به فردی هم دارد

ژله رویال که از غدد مغزی زنبورهای کارگر ترشح شده و به عنوان غذای مله زنبور عسل و نیز لاروهایی که قرار است به ملکه تبدیل شوند مورد استفاده قرار میگیرد

مصرف ژله رویال توسط ملکه باعث میشود ملکه بر خلاف سایر زنبورهای عسل که فقط دو ماه عمر میکنند حدود هفت سال عمر کتد و نیز قدرت باروری بسیار زیادی پیدا کند که روزانه سه تا هقت هزار تخم ریزیداشته باشد

زنبورهای کارگر دارای دو غده بر روی سر خود می‌باشند بنام غدد زیرحلقی که توانایی تولید این ماده را از سن ۱۰ الی ۱۵ روزگی دارند. ملکه در زمان زندگی تنها با ژله رویال تغذیه می‌شود. تمامی لاروها در سه روز اول لاروی با این ماده تغذیه شده و بعد از ۳ روزگی آن‌هایی که قرار است تبدیل به کارگر شوند با عسل و گرده تغذیه شده و آن لاروی که قرار است به ملکه تبدیل شود فقط با ژله رویال تغذیه می شود.ژل رویال تنها غذای ملکه است شیری رنگ است بوی کمی تند و تلخ مزه دارد. هنگامی که با عسل مخلوط می شود پس از ساعتی عسل را بسیار رقیق می نماید. حاوی مقدار زیادی ازت وپروتئین و خاصیت باکتری کشی دارد در آب حل شده و کمی کف تولید می کند . تقریبا از هر 2500 شاخون می توان 1 کیلوگرم ژل رویال برداشت کرد .

خواص ژله رویال

ژله رویال یک ماده غذائی بسیار ارزشمند و داروئی است که در درمان بسیاری از ناتوانی‌ها و امراض موثر می‌باشد از جمله در کاهش چربی خون، تنظیم هورمونها، کمک به باروری و تسریع در بهبودی ناتوانی جنسی، کمک به رشد استخوان، محرک رشد، اشتهاآور، رفع سختی رگ‌ها، بهبودی روماتیسم مفصلی، درمان افسردگی، افزایش دهنده مقاومت بدن در مقابله با عفونتها و جلوگیری از پیری زود رس بسیار موثر است. ژله رویال به علت دارا بودن ماده‌ای بنام استیل کولین که نقش اساسی در نقل و انتقال پیام‌های عصبی ایفا می‌کند برای پیشگیری و درمان مشکلات عصبی نظیر آلزایمر، رعشه واضطراب کاربرد دارد و همچنین در فعالیت‌های فکری زیاد هم می‌توان از این ماده استفاده کرد.در ضمن به خاطر داشتن همین ماده (استیل کولین) از رسوب کلسترول در جداره رگ‌ها که باعث سفت شدن دیواره رگ‌ها می‌شود و سکته را بدنبال دارد می‌کاهد.درژله رویال مقدار فراوانی کلاژن موجود می‌باشد که در استحکام یاخته‌ها با یکدیگر نقش اساسی بازی می‌کند به ویژه یاخته‌های پوست. ژله رویال دارای گاماگلوبین می باشد که موجب تحریک سیستم ایمنی بدن برای مقابله با عفونتها می گردد. ژله رویال شامل ویتامین های د، ث، ای، آ، BComplex به خصوص B6, B12, B1, B2 ، بیوتین، اسید فولیک و اینوزیتول می باشد و همچنین دارای اسید پانتوتنیک می باشد که بسیار موثر در آرامش اعصاب است. ژله رویال دارای مواد معدنی شامل کلسیم، مس، آهن، فسفر، پتاسیم، سیلیکون و سولفور ،آلومینیم ، روی ، منگنز و همچنین مقادیر کمی کبالت ، سرب و استرمتیوم می باشد. از نظر اسید نوکلئیک (DNA, RNA) ژله رویال بسیار غنی می باشد. وبه واسطه داشتن ماده ای به نام   hydroxyl deconoic  خاصیت باکتری کشی دارد. شواهد نشان می دهد که این ماده کاهش دهنده استرس، بی خوابی، تحریک پذیری و کم حافظگی می باشد. محققان به این نتیجه رسیده اند که ژله رویال شامل ترکیبات کاملی است که باعث تحریک غدد و نرمال نمودن سیستم تولید مثل در زنان و مردان می شود و همانند هورمون های طبیعی عمل می کند و تمایلات جنسی را زیاد می کند. . ژله رویال به واسطه ترکیبات خاصش باعث تنظیم قند خون می گردد. از این رو برای افرادی که از بیماری قند خون رنج می برند بسیار مفید است.

ژله رویال راز جوانی و زیبائی
ژله رویال از گذشته تا کنون برای حفظ جوانی و تداوم زیبایی پوست توصیه شده است. ژلاتین ماده دیگری است که در ژله رویال وجود دارد و پیش ماده کلاژن می باشد و کلاژن برای جلوگیری از پیری و همچنین زیبایی و جوانی پوست بسیار موثر می باشد.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد فروشگاه
enemad-logo
اسکرول به بالا
Call Now Button